Hjemmebryggerdager på Nøgne Ø, 29. januar 2011. Denne filmen er fra den første av to dager. Andre dag avholdes på bryggeriet 26.mars 2011. Da skal vi smake på ølet vi har brygget!

9 svar til «Hjemmebryggerdager på Nøgne Ø»

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Håvard Nørjordet, Tom Young. Tom Young said: Hjemmebryggerdager på Nøgne Ø. En kort videorapport: http://t.co/TwcwoMg […]

  2. Erik avatar
    Erik

    Kjempebra, helt digg!

  3. Palme avatar
    Palme

    Nice, gleder meg til fortsettelsen!

  4. Joffe von Butenschjön avatar
    Joffe von Butenschjön

    Hva gikk den bøtteleken helt i starten ut på?

    1. JanBanan avatar
      JanBanan

      Det er vel desinfisering av bøttene du sikter til regner jeg med?

  5. Kjempetorsken avatar
    Kjempetorsken

    Bøtteleken i starten var desinfisering av gjæringsbøttene som hver og en av oss fikk med oss hjem.
    Når vørteren (som ølet heter før det blir ferdig øl) er ferdig til å gjæres er den lunken og full av sukkerstoffer. Dette er festmat for villgjær og bakterier, så det er viktig at all redskap er desinfisert. I motsatt fall risikerer man at vørteren blir infisert og da blir det ikke god øl.

  6. Bråsj avatar
    Bråsj

    Kjempebra video bråsj! Min Pale Ale begynner å gå mot slutten nå, gjæringen plupper bare en gang pr. minutt nå. Så det blir sannsynligvis flasking av mitt brygg til helgen.

    Gleder meg til resultatet. En ting som er helt klart – hjemmebryggerdager på Nøgne Ø skal vi være med på neste år også!

  7. JIKvig avatar

    Ja, da lurer jeg spent på når del 2 kommer? 😉

  8. Kjempetorsken avatar
    Kjempetorsken

    Av familiære årsaker kunne dessverre ikke min bror og jeg delta på dag 2 av Hjemmebryggerdagene. Beklager derfor at denne videoen ikke følges opp. Til neste år er vi derimot på plass igjen!

Legg igjen en kommentar

Kjempetorskens ølblogg

Kjempetorskens ølblogg er nå nedlagt.